כלים של משתמש

בורגס, בולגריה

הקדמה

בלי קשר לטיול , אני מציע להתחיל עם מוזיקה טובה

שמעתי שלא כולם יודעים, אז אני מספר לכם מטוב ליבי: לחיצה על צילום מובילה לספרייה של צילומים

"עובדות" מעניינות

אוכל

טעים ולא יקר, לא מעט אופציות צמחוניות.
הבצק של הפיצה אומנם מוזר, דק ויותר דומה ללחם מאשר לפיצה, אך בסך הכל טעים מאוד.
לא על הפיצה לבדה חי האדם
יש גם גבינות מטוגנות
מנות אחרונות עם טעם גן עדן
ואפילו סלטים.

תחבורה

השכרנו מכונית, היה נח אך קשה לדעת מה חוקי התנועה
פס לבן לא אומר כלום.
יש לי רמזור ירוק אך אחרים נוסעים כאילו שגם להם יש ירוק… די הזוי
חנייה כמעט בלתי אפשרי למצוא במרכז אך מחוץ למרכז יש די הרבה.
כבישים מהירים לא מוארים ואין שוליים
מה שכן יש גם בעיר וגם בכבישים בין עירויים זה מהמורות ובורות בכמויות מאוד יפות.

נשים

אצל המקומיות אין באמצע… או מקלות או שמנות.
תיירות יש מכל הסוגים.

תקשורת

בבורגס הסתדרתי עם אנגלית הרבה יותר מאשר בסופיה, אך גם כאן “כן” זה נענוע של הראש מצד לצד ו“לא” זה הזזת הראש מעלה מטה….. זה די מבלבל, הפוך ממה שהתרגלתי במהלך 60 ומשהו שנים.

גן "ים ושמש"

לאורך כ-7 ק“מ בין הים השחור לעיר יש גן עם המון פינות, פסלים, בתי קפה, בריכת שחייה, מסעדות, צמחים, אנשים ועוד…

מרכז בורגס בערב

מקום יפה ונקי, אך בערב הוא די ריק והמון מקומות סגורים

פסלי חול

כבר כמה שנים באים אומנים מרחבי העולם לבנות כאן פסלי חול, כל שנה בוחרים נושא והפסלים של השנה היו ממש טובים, חלק התחילו להתפורר אך זה לא פגם כלל בחוויה.
הרגשתי כמו ילד קטן ומאושר.

פארק קטן

נסבר

עיירה קרובה לבורגס, יש אי מחובר בגשר ליבשה.
האי למעשה זאת עיר עתיקה ובתוכה 2 מוזאונים והמון כנסיות, כ-20 שאפשר לראות ושרידים של עוד כעשרים כנסיות… סמטאות צרות, בתי קפה, מסעדות והמון המון חנויות לתיירים.
שתיים מהכנסיות מאוד הרשימו אותי, והיו עוד כמה שהפתיעו אותי (למשל כנסייה עם גג רעפים), תראו את הצילומים.

רבדה

למה עצרנו כאן?…

מקדש או "קבר" טראקי

לעומת המקום הקודם, ממש כיף שהגענו לכן.
המקום מדהים, נראה יותר מקום חניכה מאשר קבר והוא משוייך לטראקי (המדע לא יודע הרבה עליהם).
אני נכנסתי בצורה ספונטנית למצב מדיטטיבי…
בקושי מגיעים למקום אנשים, המעט שהיו לא הסתכלו יותר מ3-5 דקות
המקום חי ופועם

אגם פומורי

אגם מלוח, מפיקים ממנו מלח….. ואנשים באים להתמרח בבוץ רפואי.
זאת גם שמורת טבע, מקום מקלט לכ-5 סוגי עופות (ו/או ציפורים).
יכולתי לשבת שם יום שלם לולא הרוח החזקה וכמויות מסחריות של חרקים מעופפים…

סוזופול

לפי מה שכתוב באינטרנט זה מקום יפה, מעניין ועם עתיקות כמו נסבר… בפועל זה לא.
יש קצת עתיקות אך המקום מאוד ממוסחר, מצד שני אכלנו ארוחה ממש טעימה עם מלצרית מאוד משונה…
משונה מכל הכיוונים, גוף מוזר, פנים מוזרות וגם מנקה את האוזן עם הזרת בזמן שהיא לוקחת הזמנות, זה לא הפריע לי, רק נראה לי מוזר.

קמסטסטבו

היה כתוב שיש כאן בית עירייה מדהים ביופיו, שמתי ניווט… ישר, ימינה, שמאלה וכו' וכו'… בסוף מגיעים והתוכנה אומרת “היעד בצד שמאל שלך”….. כלום, בית ישן חצי מתמוטט, לא עירייה… חיפשנו קצת מסביב ועדיין כלום, אז החלטנו לנסוע למקום אחר… בדרך עצרנו ליד בית מגניב עד מאוד, הנה הצילומים.

פודה ופורוס

פורוס הינו מבצר עתיק, רציתי לראות אותו.
בפועל יש שם רק אבן יחסית קטנה ושלט דהוי שכתוב בו פורוס. אחר כך ראיתי במוזאון דברים שמצאו שם, אך במקום אין מה לראות.
פודה לעומת פורוס זה מקום שאפשר לבלות בו שבוע. שמורת טבע ותצפיות על ציפורים. העובד/שומר/קופאי בא איתנו למרפסת תשקיף ועזר לנו לראות איפה הציפורים… וואאוווו… אפילו ראינו נשרים נודדים.

המוזאון הארכאולוגי של בורגס

במרכז בורגס יש מוזאון קטן אבל אם אחזור לאזור אבקר שם שוב. אתן לצילומים לדבר מבקומי.

מרכז בורגס

חבל, זה היום האחרון.
בבורגס עצמה אין הרבה מה לראות אך במרחק של 30-50 ק”מ צפונה ודרומה אפשר לבלות כמה חודשים, נראה לי טיול טוב לקרוואן.

נחשו את מי פגשתי במרכז בורגס…

סיום

ולסיום המנון ליום חול, הידוע יותר בתור “כולנו בולגרים”